top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdi Getz Pniel

איך בוחרים מערכת אוטומציה שתתאים לכם?

עודכן: 16 בנוב׳ 2020

כמנהלי שיווק או בעלי עסק חשוב שנשאף תמיד לאמץ חדשנות, להתעניין במערכות חדשות ,טכנולוגיות ופלטפורמות חדשות שיוצאות לשוק. רוב מנהלי השיווק פחות מדברים את השפה הטכנולוגית ולא יודעים מה לשאול את מי שעומד מולם ומנסה למכור להם. מכאן הדרך לבחירת מערכת שלא בהכרח מתאימה לצרכים של העסק/הארגון קצרה מאוד. כל מערכת שלא נבחר חייבת להיבחן לפי מדדים שבסופו של דבר יתאימו לצרכים שלנו כארגון. תזכרו אנחנו לא רוכשים מערכת בשביל לעבוד בשבילה אלא בשביל שהיא תעבוד בשבילנו! אז מה עושים?

כשרוצים להתחיל תהליך אוטומציה חשוב תחילה להבין מה הפעילות השיווקית שלכם דורשת, מה אתם מודדים, מה אתם משפרים, מה המסע ואיפה בתוך המסע נכון להכניס אוטומציה ואיזה סוג של אוטומציה ותוכן אתם צריכים. אחרי שהבנתם את כל זה אתם יכולים לבחור במערכת שבאמת תתאים לצרכים שלכם ולייצר השוואה נכונה ויעילה בין המערכות שקיימות.

ואחרי שיש לכם אפיון של מסע ואוטומציה, אתם צריכים להבין עוד 3 דברים חשובים:

1. מערכת CRM - איזה CRM קיים לכם בארגון? איזה סוגי מערכות יכולות להתממשק איתו?

2. מאגר לקוחות הארגון – היכן יושב מאגר הלקוחות המעודכן ביותר? עד כמה המאגר מעודכן ?

3. אילו עוד מערכות קיימות כיום בארגון שאולי יכולות לתמוך בתהליך האוטומציה שלכם?


מרגע שהגעתם לשלב בחירת המערכת הנה טיפים לאיזה סוגי שאלות אתם חייבים לשאול:

1. התממשקות – האם המערכת יכולה להתממשק למערכות שכבר קיימות ופועלות בארגון. ומה ההשלכות במידה ולא?

2. קלות תפעול המערכת - האם המערכת קלה לשימוש או דורשת פונקציה שתפעיל אותה ביום יום. הדבר הזה חשוב כי הוא עלול לגרור עוד עלויות שלא חשבתם עליהם.

3. שליחת סמס - האם המערכת יכולה לשלוח סמס בצורה נוחה וישירה מהמערכת או שהיא דורשת פיתוחים נוספים?

4. עיצוב – מה יכולות העיצוב והגמישות של עמודי נחיתה, דיוורים או מיילים מהמערכת? והאם ניתן למשוך לתוך התבניות במערכת עיצובים חיצוניים למערכת?

5. דוחות – הפקת דוחות זה כלי הכרחי, עד כמה זה פשוט לתפעול ? עד כמה הדוחות מפורטים?

6. תיוגים – האם ניתן לתייג את הפלטפורמות השונות שהמערכת מציעה? עמודי החיתה? דיוורים? מיילים? שתוכלו לאחר מכן למדוד את איכות התוכן והפעולות.

7. פופולריות – תבחנו עד כמה המערכת פופולרית בארץ? עד כמה יש לה כמות רחבה של מטמיעים שיהיה לכם מבחר לעבוד איתו

8. חשבונות – האם יש הגבלה של פתיחת חשבונות? האם העלויות משתנות בכמות שונה של חשבונות? ואיזה סוג של קשר יש בין החשבונות השונים.

9. מסירי דיוור ומאשר דיוור– מה הפונקציות שקיימות למערכת בנושא? האם יש חיבור בין החשבונות השונים שיהיו לכם ומסירי הדיוור שיבקשו להסיר את עצמם? והאם אתם יכולים להפריד בצורה חד משמעית בין מי שאישור לכם דיוור במערכת לבין אלו שלא?

10. עלויות – העלויות של מערכת לרוב מורכבות מכמה פרמטרים שונים: תבחנו מהם עלויות המערכת עצמה (בדר"כ עלות שוטפת), מה עלות ההטמעה (בדר"כ עלות חד פעמית גבוהה). שימו לב כי במידה והמערכת דורשת איש תפעול בשוטף זה גם נכנס לסל העלויות שלכם, גם עלויות של כמות החשבונות שאתם צריכים.

אל תתביישו לבקש לדבר עם לקוחות המשתמשים בערכת או אפילו לבקש לראות את המערכת אצל משתמשים אחרים וכל זאת בכדי שלא תהיו מופתעים ביום שאחרי רכישת המערכת.


רוצים להתחיל תהליך אוטומציה? בואו נדבר >>


בהצלחה!

97 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page