top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdi Getz Pniel

ארכיטקטורת מערכות שיווק, מה זה אומר?

עודכן: 21 באוק׳ 2020

אחד התחומים שעבר שינויים מהירים ומרתקים בשנים האחרונות הוא תחום השיווק. עד לפני מספר שנים מרבית המותגים השקיעו את עיקר תקציבי הפרסום שלהם בפעילות אוף-ליין, כיום יותר ויותר תקציבי שיווק עוברים לזירה הדיגיטלית מתוך ההבנה ששם הלקוחות נמצאים.

במציאות כזו, בה השיווק הופך למבוסס יותר ויותר על אמצעים טכנולוגיים, ישנם אתגרים רבים כגון: היכולת לאסוף דאטה ממגוון רחב של מדיות ומערכות ולסדר אותם בצורה יעילה במערכת אחת, היכולת לעקוב בצורה אפקטיבית אחרי הלקוח בכל המרחבים הדיגיטליים בהם הוא נמצא והיכולת לייצר חיבור אפקטיבי בין כל מערכות הארגון.

כיום, בלא מעט ארגונים, קיים קושי רב להבין את ארכיטקטורת המערכות ואף לבצע מיפוי מערכות בארגון וזאת מכיוון שמחלקות שונות פועלות באופן עצמאי ולא תמיד בממשקים מול אגפים אחרים בארגון. בכתבה זאת ניגע בחשיבות מיפוי המערכות הפועלות בארגון ואיך ניהול וחיבור נכון בניהן יתרמו בסופו של דבר לשיפור המטרות העסקיות של הארגון.

כחלק מבניית מסע הלקוח שלנו ובניית אוטומציה שיווקית יש חשיבות גדולה לבצע ארכיטקטורת מערכות שיווק מול מערכות בארגון, להבין מה קיים מה היתרונות והחסרונות של על מהערכת ואיזה מערכות חדשות נכון להכניס לארגון.


מהי ארכיטקטורת מערכות?

תכנון מבני של מערכות. מערכות מספקות שירותים כגון: שירות, תפעול שיווק ואוטומציה.

ארכיטקטורת מערכות מגדירות את מבנה כל המערכות בארגון, יחסי הגומלין, יכולת ההתממשקות וההתנהגות בניהם.


איך בונים ארכיטקטורת מערכות


1. בחירת קטגוריות - תחילה אנו נבחר את הקטגוריות שקיימות לנו כיום בארגון במסע הלקוח. החשיבות בבחירת הקטגוריות היא לעשות לנו סדר! סדר בתהליכים בכל קטגוריה ובכך להבין את מהות הקטגוריה. דוגמא לקטגוריות שיכולות להיות: פעילות מול לקוח פוטנציאלי (כל הפעילות השיווקית והמכירות) ,פעילות מול צרכן קצה, פעילות תפעולית.


2. מיפוי מערכות בכל קטגוריה – כעת בשלב הזה יש לפרט אילו מערכות קיימות כיום בכל קטגוריה עפ"י התהליך שמאופיין בכל קטגוריה.


3. תיאור יחסי הגומלין בין המערכות – בשלב הזה יש להבין את האינטראקציות , אינטגרציות וממשקים בין המערכות


4. פונקציונאליות המערכות – בשלב זה יש לבחון כל מערכת קיימת, מה הפונקציונאליות שלה, מה היתרונות והיכולות שלה ואיך היא יכולה לעזור לנו בעוד שלבים בתהליכים שלנו במסע הלקוח.



מדוע זה כל כך חשוב? הנה כמה סיבות למה חשוב לייצר מיפוי וארכיטקטורת מערכות:


בסיס לתקשורת: ארכיטקטורת טובה היא מעין תכנית של המערכות המאפשרת פעילות טובה יותר בין כל בעלי העניין (צד משתמש, לקוח, ניהול וכו'). למעשה, זה מאפשר לייעל תהליכים, תקציבים וזמנים.


בסיס לקבלת החלטות: מיפוי של מערכות והחיבור שלהם מאפשר לנו לקבל החלטות מושכלות יותר בעת הכנסת מערכות חדשות לארגון.

  • ייתכן שלאחר מיפוי המערכות נבין שכבר קיימת בארגון מערכת שהפונקציונאליות שלה יכולה לעזור לנו בתהליך חדש

  • מיפוי מערכות מראה לנו את יכולת החיבור בין המערכות וזה עוזר לנו בעת בחירת מערכת חדשה לרגון.


בסיס לחיסכון: ארכיטקטורת מערכות מאלצת אותנו לבחון ולחקור אילו מערכות קיימות בארגון. מיפוי זה מציף לנו כפילויות של מערכות, שימוש במערכות שאינן הכרחיות ואף אפשרות להשתמש במערכות קיימות לצרכים נוספים שלא בוא לידי שימוש עד כה. דבר זה מביא לחיסכון בעלויות ואף התייעלות בעבודה עצמה.

לסיכום, ארכיטקטורת מערכות עושה לנו סדר, מגדירה לנו מה קיים, מה הקשרים והחיבורים תגדיר את הבעיות שעלולות להיתקל בהן בכל הנוגע ליישום. זה גם מראה את המבנה הארגוני ומקלה הרבה יותר על קבלת החלטות וניהול כל סוג של שינוי. זה גם מאפשר לנו לקבל הערכה טובה יותר של הזמן והעלויות של פרויקט.


רגע לפני שאתם בוחרים מערכת חדשה להכניס לארגון, קחו את הזמן לעשות מיפוי מערכות, תבנו אותם בצורה נכונה. אם זה לא יחסוך לכם רכישת מערכת חדשה, זה בטוח יחסוך לכם רכישת מערכת לא מתאימה למערכות הקיימות.

בהצלחה!

מעוניינים ביצירת מסע לקוח? אוטומציה ובחינת מערכות השיווק בארגון? בואו נדבר>>

62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page