top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdi Getz Pniel

הטכנולוגיה חשובה אבל צריך לדעת איך לעשות את זה נכון

עודכן: 7 במאי 2020

בעלי עסקים ומנהלים יודעים כיום את כוחו של הדיגיטל וכוחה של הטכנולוגיה. כולם רוצים ורצים לעשות טכנולוגיה, חדשנות להיות הכי מתקדמים וחדשניים. ובאותה נשימה אנחנו רואים הרבה תסכול, חוסר הצלחה ובית קברות של טכנולוגיות בארגונים.

עידן הטכנולוגיה מתקדם בקצב מהיר, היום מדברים על טכנולוגיה, זאת הדרך שהארגון עובד, פועל, בתוך עצמו ומול הלקוחות שלו. מחקרים מראים כי חלק מהגורמים המניעים את הצמיחה הטכנולוגית הם הצורך להגיע ללקוחות חדשים (46%), איסוף עסקים מהבסיס הקיים (41%), מכירת קווי עסקים חדשים (38%), שיפור מאמצי מכירות / שיווק (35% ) שיפור הפעילות הפנימית (33%) ופעולה חיובית של הממשלה (22%) 2018, CompTIA


החכמה היא לא לרוץ לרכוש או להטמיע טכנולוגיה. האתגר הגדול הוא לעשות את עבודת הבסיס הארוכה והמאתגרת, לדעת לשאול את השאלות הנכונות לדעת לייצר אסטרטגיה טכנולוגית. ייצור וניהול מותג דורשים תכנון קונקרטי ואפקטיבי. הטמעת טכנולוגיה חדשה ללא אסטרטגיה מוגדרת היא מתכון לכישלון - או, לכל הפחות, לשימוש לא יעיל בכלי חזק אחר.

כדי לנצל את המרב מהטכנולוגיות והכלים העומדים לרשות העסק שלך כיום, עליך להיות בעלת אסטרטגיה טכנולוגית מגובשת. אומרים כי חברות שיש להן אסטרטגיות טכנולוגיות טובות הן בסבירות גבוהה יותר לאמץ את הטכנולוגיות החדשניות לטובתן.


אסטרטגיה טכנולוגית טובה נולדת מתוך חזון לחברה. מנהיגים מנוסים יבינו שעליהם לחזות תחילה את הצורה בה הם רוצים שהעסק שלהם ייקח, את הנוכחות הדיגיטלית שהם רוצים שיהיה להם בכל רגע נתון ואת הטון והקול הקבוע שבהם הם ישתמשו כדי ליצור קשר עם לקוחות בכל המדיה. זה הבסיס לאסטרטגיה חזקה שתעביר אותך דרך עדכוני תוכנה וחומרה, כלים חדשים, פלטפורמות מדיה חברתית, ועוד.


עכשיו, אנחנו לא אומרים שהטכנולוגיה אינה חשובה. למעשה, ללא נתונים ואנליטיקה היה לכם זמן קשה הרבה יותר לאסוף את המידע הדרוש לכם על הלקוחות שלכם, על תעבורת האתר ועל השוק בכלל. ללא טכנולוגיות היה היינו פחות יעילים, שירותיים וזמינים אך מבלי לדעת איך להשתמש נכון בטכנולוגיה גם הפלטפורמה הכי מתקדמת שלא תהיה לא תעזור לנו. יכול להיות שיהיה לכם את כל הכלים הדרושים כדי להחליף גלגל, להחליף את האלטרנטור או לעשות כל דבר אחר כדי לתקן את המכונית שלכם, אך כלים אלה לא יעשו דבר בשבילך אם אין לך את הידע והניסיון הדרושים לביצוע עבודות אלה. עם אסטרטגיה איתנה, יהיה לך מדריך לשימוש בכלים שהטכנולוגיה נותנת לך. תוכלו לראות כיצד העסק שלכם יכול לאמץ את הכלים והפלטפורמות הללו, כיצד הוא ישתנה ויתפתח ואיך להמשיך להשתמש בהם בעתיד ככל שיהפכו לחלק מהעסק שלכם. ללא אסטרטגיה, אם יתמזל מזלכם ותבחרו בפלטפורמה הנכונה, בכלי הניתוח הנכונים ובפירושים הנכונים של הנתונים שלפניכם אולי תוכלו להפיק מהם דבר מה.


עסקים ששמים אסטרטגיה לפני הטכנולוגיה ואז משתמשים באסטרטגיה זו כדי לאמץ ולהשתמש במלואה בטכנולוגיה זו מראים בשלות דיגיטלית שתוביל אותם לעתיד ותעזור להם לשמור על צמיחה והצלחה ברת קיימא.


אז איך מייצרים אסטרטגיה טכנולוגית לפני שמכיסים טכנולוגיה לארגון?


1. מה המטרה שלשמה אנחנו מכניסים טכנולוגיה?

האם יש לנו בעיה בייצור? האם הלקוחות אינם מרוצי משירות הלקוחות? האם אנחנו לא מבינים איך לנהל את הקמפיינים שלנו? האם אנחנו רוצים לשפר את מערכת המכירות או לקצר זמני מענה?

דיוק האתגרים הגדולים שעומדים בפני החברה, דיוק השאלות שעליהם אנחנו צריכים לקבל מענה יעזרו לנו לדייק איזה טכנולוגיה נדרשת והאם היא עונה לנו על שאלות אלה.


2. תבנו KPI ברורים – יש מטרה, יש משימה ! מעולה – אבל זה ממש ממש לא מספיק

איך אתם הולכים לראות אם הצלחתם או לא? אם המערכת תורמת לכם או שהכל נשאר כפי שהיה

אתם צריכים לדעת איך אתם הולכים למדוד את המטרה העיקרית שלשמה התכנסתם, מה הצעדים בדרך לשם ואיך אתם מוכיחים לעצמכם שהמשימה הצליחה.


3. אפיון התהליך – כן חברים חלק מבניית אסטרטגיה טכנולוגית זה לעשות את כל העבודה הקשה לפני שבוחרים מערכת. לאפיין את כל התהליך את כל המסע, את כל הפונקציונאליות של השימוש. ורק אז שהכל כתוב, שהעץ אפיון מוכן לצאת לבחון את הטכנולוגיות הקיימות שמתאימות לכך.

זה השלב הכי קריטי, הכי קשה והכי מאתגר. קחו את האנשים המתאימים שיעזרו לכם לעשות זאת

אבל הדרך הנכונה היא להבין מה רוצים לאז לבחור מערכות ולא לאלץ להתאים את עצמכם למערכת שנבחרה מראש.


4. ניתוח תובנות ואיסוף מידע

האם תובנות וניתוח הנתונים מהמערכת יעזרו לי להתמודד עם האתגרים הגדולים שלי? ואיזה מידע בדיוק אני צריך? אין ספק שאנחנו מעוניינים שכל מערכת טכנולוגית תספק לנו מידע, ארגונים אוהבים מידע וכמה שיותר. עם זאת, המשפט תפסת מרובה הרי לא תפסת מתאים מאוד לעולם הביג דאטה. נתונים זה חשוב וכמה שיותר אבל תראו שאתם מקבלים נתונים רלוונטים, שמקדמים אתכם למטרה העיקרית שלשמה הבאתם את המערכת.


5. תמפו איזה מערכות קיימות היום בארגון שצריכות להתממשק לטכנולוגיה החדשה.

כן בארגון יש לנו כבר לא מעט מערכות שאנחנו מחוייבים להשתמש בהם, ממערכת CRM, מערכות טלפוניה, או מערכות סליקה ועוד. אל תהיו ראש קטן ואל תהיו מופעים בסוף התהליך. כבר מלכתחילה תבחנו שהטכנולוגיה החדשה שאתם עתידים להשתמש בה יודעת לדבר בשפה של המערכות שכבר קיימות, נשארות או שאתם מחוייבים להשתמש בהם עדיין בתוך הארגון. אל תתאצמו לייצר מעקפים כי זה אף פעם לא מצליח תבואו מוכנים עם רשימת דרישות ותוודאו שאתם עומדים בהם.


6. החלטות טכנולוגיות חייבות להיות מורכבות מצוות של אנשים - מחקרים מדברים על כך ה בשנים הקרובות מקבלי ההחלטות העיסקיים ברכישות טכנולוגיות יהיו מנכ"לים (38%), מנהלי קווי עסקים (32%), מימון / רכש (28%), מנהלי קווי עסקים (28%), סמנכ"ל כספים / סמנכ"ל כספים / מנהל עסקים (27%), עובדים מקצועיים (20%), וחוקיים (6%). (Spiceworks State of IT, 2019)

אז תרכיבו לכם צוות מנצח, שתפו אנשי מקצוע נוספים בקבלת ההחלטות בכדי שתגיעו לתוצאות הטובות והמדוייקות ביותר


7. בחרו בטכנולוגיה שקל לספקים ולמשתמשים הפנימיים שלכם להשתמש בה

אם הם מתקשים להשתמש, הם לא ישתמשו בו - והם יעבדו סביב הכלי. ראשית, קבל הבנה איתנה של הדרישות והסביבה של הספקים והמשתמשים. הכן הכשרה ותקשורת מדוקדקות בכדי להקל על אימוץ מוצלח של הטכנולוגיה שנבחרה. השקעה ביוזמות שמבטיחות שביעות רצון של המשתמשים מהטכנולוגיה החדשה תשתלם בטווח הרחוק


8. אמצו טכנולוגיה אחת בכל פעם - כדי למנוע מהעובדים להציף בחירות טכנולוגיות מרובות ובשינוי הנלווה, קבעו סדר עדיפויות בצרכים שלכם והציגו טכנולוגיה בקצב הניתן לניהול עבור הארגון. גישה אסטרטגית, מעט סבלנות והרבה התמדה יעזרו לארגון לקצור את היתרונות של טכנולוגיה חדשה עבור העסק שלו, המשתמשים הפנימיים שלו ולקוחותיו


רוצים להטמיע טכנולוגיה בארגון? מתחילים באסטרטגיה נכונה. בואו נדבר על זה >>

44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page